söndag 1 november 2009

Dressyr för hela slanten!

Igår var jag inne på HFRK och kollade junior/young rider-SM och Grand Prix. Man blir helt otroligt ridsugen av att se dessa fina hästar och duktiga ryttare! Bo Höstrup kom med en häst i GPn som jag inte sett innan (vad jag vet )som var helt otrolig! Lite mer rutin på den och om han lyckas däma den lite så den inte är så överambitiös så kommer den bli fantastisk! *mums*

Tjejerna (och pojkarna) i YRSM-kvalet var också superduktiga, Sarahenrietta gjorde en superitt garcia och låg på över 73% hela programet tills hon fick en miss (kommer inte riktigt ihåg vad) där det droppade 4% på en gång men hon lyckades rädda det och slutade etta i kvalet på över 72%. Tvåa kom Johanna dueboje på 70% och sen knep sarahenrietta tredje med Diezel.

Min favorit Sanna Edsmar och PayBack gjorde en fin ritt men tyvärr ett par grova missar och lyckades inte riktigt rädda upp det, dom kvalade såklart till finalen idag endå :) Den hästen är fantastisk!! Ska upp och kolla GP Küren och Finalen sen i EM.

I övrigt har helgen varit lugn, har varit i Landskrona i fredags med mamma och skulle shoppa en Ny BH, vilket fallerade. hittar verkligen inget som passar.. Så tröstade mig med att gå upp till Emma så hon fick klippa min lugg :) så nu e jag snygg(are) igen! Hade en massa dötid över innan bussen gick så gick in på josefssons och råkade komma hem med ett par Nudie-jeans :p hade fet ångest hela kvällen med det gick snabbt över när jag insåg hur snygga dom e o hur bra dom faktiskt sitter!

Jag och andreas har gått igenom ca 8 timmars skräckfilm också i helgen..

Fredagen den trettonde - Urdålig.. spännande emellanåt, men verkligen dålig.

Trick or treat - Läskig lite hoppande story utan någon direkt länk, men rätt bra och väldigt välgjord.

Låt den rätte komma in - Svensk "rysare"- RIKTIGT bra!

Orphan - Väldigt spännande! bra skådespeleri och bra story! oväntad vändning på slutet :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar