torsdag 5 november 2009

jag vet, jag är kass..





men jag kör en liten snabbis..

Båda grabbarna var underbara idag! Spec Doso! han var mjuk o fin, hyfsat avslappnad och lydig (iaf mesta av tiden :p) ville aldrig sluta rida! O Rio gick ett dressyrpass för första gången på flera veckor.. o jag provade en ny taktik på honom som jag tyckte fungerade bra! han var så jäkla arbetsvillig! Jag bara älskar den hästen!

Vi stötte på en traktor med Lövblåsare på golfbanan i måndags, den var på andra sidan buskarna o blåste ut mot stigen och jag tänkte att nu vänder han på klacken o sticker på andra hållet( som vilken normalt funtad häst som helst gjort) men han stod snällt kvar o lät sig träffas av alla löv och den stora brummande traktorn på andra sidan buskarna. han knep ihop rumpan lite bara men rörde sig inte ur fläcken.. underbara bebisen!

Hade velat åka till flyinge nu ikväll okollat på patrik kittels clinic men där va ingen som ville följa med mig :( hade varit intressant o åka ner o kolla iom alla skriverier om honom senaste tiden..

Nu bultar mitt huvud fortfarande efter 3 timmars huvudvärk och tabletterna från spanien som skulle vara så bra hjälpte inte ett piss. så nu signar jag ut o går o lägger mig..

over and out

1 kommentar: