tisdag 16 juni 2009

snart är semestern slut!

oj vilka fina hästar vi har tittat på idag! Vi har första varit hos bruno och lämnat lite saker + han hade en häst att visa. Hästen var inte riktigt vår "cup of tea" så vi blev inte så långvariga där. efter bruno åkte vi till ett ställe som heter Yeguada Pereto i Orba och kollade där lite, det är där Zagal (vår nya lilla ettåring) kommer ifrån..

Vi blev visade runt av den tyska tjejen som jobbar där och fick se zagals mamma och alla andra ston med föl (wow vilka hästar!) sen gick vi vidare till 2-åriga stona, 1-2 åriga hingstar, 2-åriga hingstar och 2,5 åriga hingstar som alla var uppdelade i "padockar" i olika marknivåer, haha lite svårt och förklara :p Sen gick vi vidare till körhingstarna som stod i små padockar på baksidan och där stod även zagals pappa.

Eftersom tjejen hade varit påväg upp på häst-ryggen när vi kom så skyndade vi oss genom hingst-stallet med rid-hingtarna och hon tog ut och visade zagals halv-bror som nu ska ta över efter deras pappa i avelsverksamheten, hans pappa ska säljas (någon som är intresserad? :)) Sen visade hon även hingsten hon varit på väg att sitta upp på vid vår ankomst lite riden också - och jag tror jag är kär! Vilken häst!! *mums*


Igår var jag och emma på äventyr, vi åkte tidigt till MundoMar - en park med sjölejon, delfiner, papegojjor osv och kollad epå bla delfinshow! riktigt häftigt! se körde vi ner till playa levante för att käka lite lunch på en underbar pasta-restaurang och ta ett dopp i plurret, sen avslutades dagen med shopping på La Marina. Jag köpte en klänning (som jag redan har fast i en annan färg) på H&M - fantasifullt jag vet ;) + en present till andreas. Och emma köpte lite div till sig, sin sambo och deras lägenhet. På vällen vankades grillat som vanligt i Pers fina grill ;)


Ikväll ska jag o emma ut och käka middag ute för att avsluta semestern och sen imorn ska vi till bruno igen för att träffa vår tyska veterinär och på vägen hem ska vi köra inom en ridsportbutik för att hitta lite roliga "spanska" saker :)

Jag har massor med bilder från senstae dagarnas äventyr men dom kommer när vi kommit hem igen eftersom ingen hade närvaro nog att få med sig en usb-kabel :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar