onsdag 5 december 2012

Skitdag

Idag har varit en riktig skitdag.. Iaf mestadels.

Vaknade på gott humör och hade stora planer att fixa med tvätt, städa, promenera med milo och åka o handla bl.a.

Tog det lugnt i morse och gjorde lite omelett till frukost och åt i lugn o ro och tittade på tv en stund. Sen fick jag ett infall och bakade negerbollar (ja man får säga så!) och sen gick jag en promenad i elljusspåret med milo. Rundan som vanligtvis tar 10-15 min tog 30-40 min i den djupa snön! Milo var dock lycklig och vi fick sällskap av en dam med en 15-årig labradordam (inte fullt lika entusiastisk).

Här började då humöret dala.. Tvätttiden började närma sig. Jag HATAR att tvätta!

För det första ligger vår tvättstuga i en annan byggnad = man får vackert traska utomhus med kassar osv oavsett väder. Någon minns kanske min vurpa förra året i djupsnö med foppatofflor och händerna fulla med proppade ikeakassar?

För det andra fungerar aldrig maskinerna som dom ska från gång till gång, så det blir lite rysk roulette med huruvida man går vinnande ur striden med torr tvätt eller inte.. (oddsen är högre i rysk roulette iof)

För det tredje delar vi gårdsplan med några riktiga ärkepuckon och 8 av 10 ggr ligger det tvätt i maskinerna/torktumlaren/torkrummet och det gör mig TOTALT rabiat. Jag vill kunna låsa om min tvätt, inte behöva pilla i nån annans äckliga halvblöta tvätt för o komma åt och jag vill ha en hyfsat städad tvättstuga att komma till.

För några veckor sen fick jag totalt psykbryt när det låg tvätt i maskinerna på min tvätttid och stormade ut från tvättstugan med nycklarna i låset.. På insidan.
Tjugo min senare ringde det på dörren och där stod en tjej med mina nycklar och ett stort leende! Istället för att säga tack gav jag henne historiens utskällning, ryckte nycklarna ur handen och smällde igen dörren!
Sen vände jag mig om till spegeln och frågade den främmande spegelbilden "wtf, vad gör du ditt hormonstinna monster??" sen började jag gråta och sen skämdes jag.. Och gör än idag.

Ni ser vad tvättstugan gör med mig? Ni som känner mig vet att det där var verkligen inte likt mig :p

Idag konstaterade jag att hädanefter skiter vi i tvätten och köper nytt efterhand, för nog fan fick jag inte in tvätten torr denna gången heller!

Sen har jag haft ont i ljumskar/mage vid minsta ansträngning och ska jag ta mig upp från huk eller nerböjt läge tar det 5min för mig att ta mig upp igen om jag inte vill ha känslan av en kniv i varje ljumske.. Trots detta har jag faktiskt lagt in tvätt, städat/dammsugit sovrummet och lagat mat. Om jag e en superkvinna? Jadå!

Dagens räddning var när älsklingen kom hem med en stoooor vit toblerone helt utan anledning el mutor! Det kallar jag kärlek! *puss på dig!*


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar