fredag 10 december 2010

Gräs-änka!

Idag ska andreas på nått grejs med jobbet så jag är ensam hemma.. blir dock inte helt ensam för Frida och Jeanetta kommer hit o tittar på film o äter en bit mat :)

Nu är tanken att jag sak åka ut o fotografera Frida o Jeanetta när dom rider i snön, bara det inte hinner bli för mörkt..

Jag har varit duktig o ringt till a-kassan idag och var inställd på att få sitta i telefonköer i evigheter o sen få gnabbas med en sur kärring i 40 min..

MEN! Jag blev först lite uppgiven när jag ringde dit och telefonkön sa att jag hade plats nummer 23 i kön *suck* Så la telefonen bredvid mig på högtalare o fortsatte med det jag höll på med på datorn.. Efter bara ett par minuter var det någon som sa "hållå, haaaalå?" i luren o jag var redan framme! Sen var det en jättetrevlig kille i luren som var väldigt hjälpsam och pedagogisk. Jag har fasat för det här med o skicka in ansökan till dom för det har varit ett jäkla strul varenda gång jag gjort det innan, men nu verkade det vara plättlätt! Så nu ska jag bara få tag i en blankett för studie-intyg så är det färdigt sen! och han sa att jag var berättigad till a-kassa baserat på min senaste LÖN (dvs anställning) o då känns det lite hoppfullt att jag ska klara vintern iaf! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar