torsdag 16 december 2010

Det snöar på tvären!

Idag är det verkligen inge kul väder,, det snöar horisontellt och och blåser iskalla vindar :(

Jag had estora planer på att åka till samarkand för o köpa julklappar, posta brev och handla lite mat.. men det känns inte så inspirerande att ge sig ut med bilen i detta vädret..

Igår hade jag citrin så åkte ut vid 15-tiden för att hinna rida ut en sväng innan det blev mörkt.. för att spara så mkt tid som möjligt slängde jag bara på ett träns, några reflexer och hoppade sen upp barbacka o gav mig iväg.. Vi red en runda på ca 1h i alla gångarter, mest skritt o galopp dock (traven är så jobbig barbacka nu när man inte har någon balans eller muskelstyrka :p) i första galoppen körde citrin ner huvudet och skakade lite "busigt" på det.. det var nog det busigaste han någonsin gjort ^^

Jag klarade mig hem utan några större köldskador, var lite kall på låren bara men det gick snabbt över när jag kom tillbaka till stallet.. Fick sen reda på att det var -19 grader igårkväll när solen gått ner så -15 var det nog max iaf :P

Här får ni en chans att prova på hur det känns att rida liten gul am. saddlebred :D

1 kommentar:

  1. Vilken mysig natur du rider i! Kul att jag hittat din blogg, har alltid tjuvspanat på dina fina bilder på buke. :)

    /SaraMara

    SvaraRadera