söndag 2 januari 2011

o julen vara än till påska?

Nä fy bublan, nu har jag fått nog av julen för detta (förra) året!

Det har varit några händelserika veckor över jul o nyår, jag har haft så fullt upp sen den 18e dec så jag har faktiskt inte haft tid till att blogga..

Den 19e åkte jag iaf ner till Skaune för att hälsa på vänner och familj, började min vistelse där med att gå på julfest hos familjen Månsson och träffade alla "mina" gamla inackorderingar och vänner, väldans trevligt!

Mån, tis o ons hade jag avtalat med Agnete att jag skulle ta hand om motioneringen av Rio så det gjorde jag.. Söthästen var mega-pigg första dagen för då hade han vilat en(!) dag.. haha. Så det blev lite livat i första galoppen :p andra o tredje dagen gick det mycket bättre ffa tredje när jag hade bytat bett till en gammal goding som jag vet att han gillar.. Det var urmysigt att ha hans breda nacke framför näsan igen



















I övrigt var jag hos gunilla o hälsa på emzer (som vuxit en hel del sen jag såg henne som nyfödd i våras ;)), hos cissi o snackade skit, ett kort besök hos mormor, flängande på ikea o väla med mamsen. där sov jag 3 nätter och hos pappsen sov jag 2 nätter.



















På "lill-julafton" kom andreas ner o vi var hemma hos mamma alliopa (nästan) och åt dansk ribbestek och en mega-god glasstårta till efterrätt! Lova sjöng en fin julsång för oss som hon skrivit själv och sen var det julklappsutdelning. Jag fick en jättefin kompiskudde av Lova som tyvärr blev kvar på hatthyllan hos mamma..




















På julafton körde vi upp till blekinge för att fira jul i fogdakärr med Andreas familj och där stannade vi till den 26e. Där åt vi klassisk julmat och hade klassiskt fogdakärrs-mys med spel och mkt god mat o fika.




















När vi slutligen kom hem har vi haft fullt upp i mellandagarna med Ikea, hjälpt Sabrin o flytta, shoppat, städat osv. helt galet. Nyår tiilbringade vi hemma med sällskap av Calle, Nella, Jonas och Cia. Vi åt lite gott, drack lite gott och spelade singstar ;)



























Nu är Julhelgerna över och vi har nästan repat oss nu efter 1½ dygns total inaktivitet.. Vi blev ju tvungna att äta upp allt onyttigt vi hade hemma för nu är det slut på godis o onyttig mat! (vilken klyscha va?) Det ligger fortfarande en liiiten påse chips i skåpet och ser ensam ut.. jag tror vi gör slut på hans lidande ikväll så han inte behöver känna sig så ensam... men SEN, då jäklar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar