måndag 20 april 2009

*latmask*

jaha, det var såhär jag visste det skulle bli.. jag är för slarvig och lat för att få till en bra blogg :p

Nåja ni får ta mig som jag är, jag skriver när jag har tid och ork D:

Mkt har det ju hänt sen sist, tävling, påsk i fogdakärr, och lite annat smått o gott.

Tävlingen fick ni ju en bra rapportering från Liza (tack Liza!) och jag har ju inte så mkt mer att tilllägga mer än att jag är såååå nöjd med Rio, han var såå fin att rida och han var lugn och sansad.

Skyndade mig efter tävlingarna och drog iväg med andreas, Posse och Cia till Fodakärr (blekinge) där andreas familj har sommarställe. Supermys hade vi i 4 dagar med gott sällksap, god mat och bara en massa mys! Spelade brädspel, kort och gick promenader.

Under veckan som gått har vi hunnit med en lyckad örn-träning, en MKT lyckad hoppträning och 3 dagars mysiga uteritter. Jag o Frida var ute i fredags på Alonzo och Rio och red "långa rundan", stackars frida som inte ridit på flera år ordentligt hade nog gott om träningsvärk lagom till helgen sen ^^.. I lördags var jag och Jenny ute på Rio och Danny på en lång-lång-runda. Vi var ute i ,5 timmar i dte fina vädret och skrittade mesta av tiden, supernice. Och idag har jag och chefen ridit en sväng ner till havet.

På Onsdag ska Rio ner på finslipning hos Örn ett tag så då ska jag ta mig an Topaz en sväng så han kan bli sälj-bar. Så nu ska jag leka ponny-ryttare i några veckor :D

Topaz med Julia på ryggen:


Om någon är intresserad av en supermysig 4-årig d-ponny så hör av er! Kommer bli en kanon-ponny i dressyr!

Och äntligen har vi fått besked om när den nya kommer! han lastas i början av maj! så nu är det inte långt borta! *pepparpeppar*

Det får blir allt för idag, jag ska försöka bättra mig!

Puss o kram - skumbanan!

4 kommentarer:

  1. Chefen ridit ut!!!!???? //G

    SvaraRadera
  2. Jajjemen! Hon är riktigt modig ;)

    SvaraRadera
  3. Om du inte förbättrar dig blir det jag som påminner dig via SMS om att din blogg står stilla ;)

    SvaraRadera
  4. haha, jo värk kan man kalla det. inte nog med långa rundan, sen red jag på lördagen och söndagen och igår...snacka om smärta...voltaren gel är min goda vän...

    SvaraRadera