fredag 10 april 2009

Liza bloggar, tävling i Viarp

Hej hopp, idag är det Liza som bloggar eftersom madde stuckit till typ nånstans i Blekinge. En sommarstuga mitt ute i ingenstans där hon tänkt spendera påskhelgen med myggen :)
Idag var det tävling med Rio i Viarp. Maddes och hans andra lokala. Han fick sig ett rejält bad i morse och sen stack madde upp till viarp för att kolla på några andra ekipage från RRF. Det gick riktigt bra för dem.
Vi lastade Rio lite innan två och han tvekade bara någon sekund innan han gick in. Han stog och gungade hit och dit så hela släpet vinglade :P
Det första han gjorde när han kommit ut på tävlingsplatsen och fått sadeln på sig var att stå på bakbenen. Han har aldrig gjort det förut så det såg väldigt kul ut. Lååångsamt låångsamt lyfte han frambenen från marken, ganska högt. Viftade lite med dem och bev lite förvirrad då han inte visste hur han skulle komma ner igen. Han vinglade till lite och la sig nästan ner på sidan men kravlade sig upp innan han lagt sig ordentlig. Tur det för maddes sadel hade legat risigt till annars. Aja, det var allt dumt han gjorde på hela dagen sen skötte han sig super.
Madde red fram en stund i paddocken där jag fick lite bilder och sen in i ridhuset :) de red LB:1 å fick 63,10% super duktiga var de spec eftersom de fått ca 53-54% på förra tävlingen.
Vi stannade kvar en stund och tittade på Bellas ritt och hon kom på tredje plats :) madde slutade någonstans i övremitten. tror jag ialla fall. Vi åkte hem glada och nöjda allihop ^^,

Lite bilder jag gillade extra mycket ^^, gillar inte madde dem får hon skylla sig själv att hon lät över bloggandet till mig, faktiskt.




6 kommentarer:

  1. Måste få veta vad för kamera ni använt till dessa bilder? väldigt fin kvalité

    SvaraRadera
  2. Hmm och vad hade jag gjort för ont?? *s*

    SvaraRadera
  3. Fina bilder Liza! Grattis Madde till de 63,10% som du och Rio lyckades få ihop. Fortsätt på samma trend nu i kommande tävlingar ;D

    SvaraRadera
  4. Tack så mkt liza! Får kolla bilderna lite bättre när jag kommer hem, gillar ffa den på gunilla! ;) det är en nikon d40 liza har fotat med. Tack christian! 'Madde - från mobilen i ödemarken'

    SvaraRadera
  5. Va roligt att det gick så bra, Madde!!!
    Men är du i Blekinge utan att hälsa på mig och Mr B!!! : o

    Natalja/
    http://latin.bloggagratis.se/

    SvaraRadera
  6. Jisses Amalia vilken snygging!!! Jag svimmar så vacker!
    Aramis
    http://aramise.bloggagratis.se

    SvaraRadera