söndag 5 april 2009

flera dagars uppdatering!

Jag har så dåligt samvete för jag är så kass på o blogga! Denna veckan (också) har varit helt fullspäckad..

Ons: Örnträning! Rio var superfin! Han började stöka lite i början och gick och spände sig, eller rättare sagt jag fick prestationsångest och spände mig och man brukar väl säga att hästen speglar sin ryttare? Vi bytte strategi lite och när vi väl fått ur oss frustration och överskottsenergi blev han sååå fin! Vi tramapde honom lite och han trampade på riktigt fint och med takt. När han kom till punkten där han själv tyckte att jag kan inte lägga mer tyngd bakåt utan att välta så slog han ut med frambenen *s* När vi hade trampat färdigt var han så loss i båda sidorna och så på alla hjälper så då ville jag inte sluta rida!! tjurade lite och tog sen en sväng runt fotbollsplanen där det var full match. På vägen mötte vi en pappa med två barn som beundrade Rio´s man med stora ögon så jag gjorde halt så dom fick komma och klappa på honom. Han tyckte det var riktigt mysigt med lite beröm och njöt för fulla drag ;)

Tors: Julia var sjuk så Jag fick ta hennes plats i hoppgruppen med Rio och jag väntade mig verkligen det värsta efter som vi inte hoppat på länge. Han laddade som vanligt på markbommarna coh försökte ta travbommarna i ett kliv = matte inte glad och tränare annu mindre glad. Men när vi väl fick upp bommarna i luften gick det mkt bättre och det gck riktigt bra tillslut! Tina och jag bestämde oss för att jag skulle vara med på Pay&Ride till helgen och att ta lägsta möjliga höjd. Sagt och gjort jag anmälde oss till 40cm och 50 cm ^^

Fre: Strålande väder! Vi blev färdiga tidigt med stallsysslorna och jag hade lång-lunch för jag skulle jobba över. Jag och Julia Tog alonzo och Rio till starnden och det var helt underbart!! Vi ville knappt rida hem igen coh hästarna tyckte det var supermysigt! Vi var rätt blöta alla 4 när vi kom hem igen ;) Kvällen tillbringades i horisontellt läge med en bytta Ben&Jerry´s-glass *mums*



lör: Upp på morgonen och hade butiken tillsamans med Vera till kl 14. Mkt kunder och jämna strömmar gjorde det helt OK att arbeta i det fina vädret. änsålänge är det faktiskt kul att dte kommit igång med krukorna lite! Kl 14 började vi bygga fram till P&R och 14.45 körde jag, gunilla, anja och Kimman in på HFRK och kollade på leksand-knäckebröds clinic med Ann-Sofie Oscarsson, Magnus Gällerdal och Kristian von Krusenstierna. Det var väldigt trevligt och ffa i hoppningen fick man sig lite tankeställare. Efter det var det dags att åka hem och tokstäda råttboet så här såg anständigt ut när gunilla och Anja kom. Dom var nämligen här och snackade lite skit, åt mat, drack vin (mest jag iof :p) och tittade på film. väldigt trevligt!

Sön: Upp tidigt, ut till stallet och göra iordning kusen och rida fram inför våra otroligt svåra utmaningar - ta sigf runt en bana på hinderhöjden 40cm och 50 cm! Det gick bra och han uppförde sig exemplariskt hela tiden! trots b-ponnysar som svischade runt benen på honom (JA, vi var ensamt storhäst-ekipage bland alla b- och c-ponnyer och 10-14-åringar^^) och han var riktigt lugn och fin på banan! Inte en tvekan på hiinder och inga dumheter! två "säkra" nollor och såklart köpte jag två fina blå/vita rosetter ;) Efter min ritt hivade jag upp Julia på Rio så hon fick skritta av honom och jag fick åta mig mina plikter som "domare" på banan. När allt var klart åkte jag, G, A, och K till gränsbo för att kolla på hingstvisning och få Nikita kollad med UL. Hon hade inte släppt ägget och ska om-insemineras imorn. Figaro var en av mina favoriter på visningen och även Blue horse lodestar. *mums* Blev mkt imponerad av hur lugna och snälla alla hingstarna var i stallet. den enda som ens visade lite tendens till att inte trivas med situationen var Zuidenwind. etfer lite skitsnack och the hemma hos gunilla var det verkligen dags att åka hem och varva ner och här är jag nu. Har ett öga på TVn och ett på datorn :p Men nu är det snart dags och sova!


Figaro från sin mest smickrande vinkel ;)

Nästa vecka står det på schemat att träna för örn, träna på bommar, tävla i Viarp på fredag och sen mysa i fogdakärr tillsamans med Cia, Jonas och andreas! Ser mkt framemot lite socialt umgänge och ledighet!

Veckans filmtips för dig som inte är pryd Lie with me med Eric Balfour!

Nattis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar