tisdag 31 mars 2009

VÅR!!!


Jag och Julia red långa rundan idag på Rio och Alonzo i bara tröja! Sååå härligt! det är ett säkert vårtecken ;)












Dom var duktiga båda två, vi tog en rätt lugn runda, alla grusvägarna var stenhårda så det gick inte att galoppera på dom flesta ställena.. så vi fick mest hålla oss till skritt och lite trav där det gick.. galoppen fick bli på dom preparerade vägarna.

I övrigt har dte varit en helt underbar dag! Vi var tidiga i stallet i morse och med det underbara vädret så blir ju alltid så mkt lättare (och roligare). Jag o J åkte bort till Gunilla och lunchade och när vi kom tillbaka till gården stod det lite städning och pyssel på to-do-listan. Alla krukorna från den första containern är upppackade nu, grabbarna har varit duktiga!! Och jag tror aldrig vi haft så mkt krukor som fallit mig i smaken.. massor med ursnygga och lite annorlunda krukor var det med i denna laddningen!! Ska ta en bild imorn över gårdsplanen som faktiskt redan börjar se "full" ut *uh-oh* Vi börjar bry oss lite om hur vi ska få plats med allt :D

Feriante o sputtis har haft mysigt i hagen hela dagen och har mest stått o solat, utom en liten stund när grabbarna började spela boll utanför deras hage.. "gus vad skoj- får man vara med?!" - tyckte feriante och busade lite. hans min när småtjejerna kom och skulle ha in sputte och lämnade honom kvar själv var så söt - "jaha, ska stå här sjääälv nudå?" känns lovande inför sommaren, kanske kan han få gå på bete "med dom andra tjurarna" (imiterar tjuren ferdinands mamma)

Efter jobbet följde jag med Gunilla o Anja till gränsbo för att kolla hur nikita låg till i brunsten + bakt-prov. Allt såg fint ut och förhoppningsvis om allt går som det ska så blir jag hmm....ehm... moster?? nästa år :D

Nu ska jag gå o joina min gubbe i sängen! (tss, för att sova - vad trodde du? ;))

Nattis!

3 kommentarer:

  1. Moster??? *s* ja just de hade glömt att du är mitt barn =)//G

    SvaraRadera
  2. Grattis redan nu till Moster "titeln" ;D
    Usch vad bilden gör mig avundsjuk :"(

    Är nyfiken på hur en dag för dig ser ut, kan du inte göra ett blogginlägg, "en bild dag med panaccea" ^^

    SvaraRadera
  3. Oooh så mysigt det där ser ut :) Vill också ha strand inom ridavstånd :) http://aramise.bloggagratis.se

    SvaraRadera