tisdag 11 januari 2011

Ajjaj i ögat!

Igår var jag ute hos lilla gul och planen var att dressyra!

Jag knatade ner till ridhuset och hade efter många om och men ett riktigt lyckat pass på mister C och när jag kommer tillbaka till stallet upptäcker jag att han skadat sig rätt illa i ögat!

Jag förstår inte hur jag kunnat missa det innan jag red!! Förmodligen har han blundat varje gång jag varit i den delen av huvudet o då har det inte synts.. jag var rätt stressad också när jag gjorde i ordning honom för jag insåg att Andreas hade åkt hemifrån utan nycklar så var tvungen att åka hem så jag var hemma när han kom från jobb..

Jag åkte iaf hem o släppte in honom efter att ha konsulterat med C´s ägare och en stallkamrat men åkte tillbaka igen vid 9 för o spola ögat med linsvätska med hjälp av Frida.. Det såg lite bättre ut i själva såret på kvällen men undre ögonlocket var väldigt svullet. Nu får han stå inne en eller två dagar så han slipper anstränga sig i sol-ljus så får vi se hur det ser ut sen, förhoppningsvis klarar han läka det själv utan att vi behöver kalla ut en veterinär..

Idag har jag inte fått så mkt gjort rent fysiskt, men jag har iaf ringt en jäkla massa telefonsamtal och sökt en halv miljon jobb känns det som.. imorgon blir det nog en tripp till C för o se hur han har det och ev skritta honom en snabbis och sen på tors ska han klippas! Eg är det ju lite sent men pälsen behöver verkligen kapas nu inför tränings/tävlings-säsongen..

1 kommentar:

  1. trist när dom små djuren skadar sig :(
    aaah säg till när du skall tävla för jag hänger gärna med :)
    förde mkt tur med mig när jag var groom åt min kompis :p
    hon vann hihi
    Marie Svensson whos writing

    SvaraRadera