fredag 14 januari 2011

Denna veckan har varit innehållsrik får jag nog säga!

I onsdags satt jag och pratatde med Frida på MSN när vi plötsligt fick idén att vi skulle åka till Jönköping och hämta en sadel som hon ville prova på Kalle, 40 min senare satt vi i Nasse på väg till Charlies och Hööks i Jönköping!

Vilken butik! deras sadel-sortiment är helt sinnes-sjukt och butiken är välsorterad och trevlig att gå i! ditt kommer jag åka fler gånger! Hööks hade inte hunnit få in dom nyheterna som jag tyckte verkade spännande så vi blev inte så långvariga där och tyvärr hade vi inte jätte-gott om tid för Frida skulle träna på kvällen och jag skulle rida Citrin också när vi kom hem. På vägen hem körde vi fel och fick vända o köra tillbaka, det misstaget kostade oss 20 min så det blev bråttom och ont om bensin när vi närmade oss växjö, men vi hann och hittade en mack precis när vi rullade in på ångorna i Lammhult..

Sadeln låg som en smäck på Kalle iaf så nu är det slut-letat för Fridas del! skönt! fast jag har bara tyckt det varit roligt att få följa deras sadel-resa :) Längtar tills jag ska ta den resan själv!

Citrins öga är väldigt mycket bättre och förutom ett litet jack i ögonlocket och att han är lite rinnig så syns det inte längre, så jag har ridit honom ons och tors för jeanetta är sjuk. Han har varit riktigt fin både tors och fred! Jag tror vi börjar förstå varandra lite mer och för varje pass den senaste tiden har jag hittat nya knappar att trycka på. Jag har märkt att jag måste vara oerhört noga med att göra miljoner övergångar och att rida framåt i början av passet så han verkligen är på hjälperna ordentligt innan jag börjar trixa med något annat, sen blir allting så väldig lätt! (det är ju så självklart i teorin, varför kan man bara inte alltid komma ihåg det i praktiken??)

Igår åkte jag till stallet för att klippa herr gul päls-boll och det fanns inte ens i mina tankar att det inte skulle gå smärtfritt på hästen som man kan smälla av en kanon bakom utan reaktion.. Han var livrädd! när han började veva med både fram- och bak-ben så gav jag faktiskt upp (arg som ett bi) och släppte ut honom i hagen igen.. jättebra o belöna honom för dåligt uppförande..

Lugnade ner mig under nån timme och red sen ner till ridhuset och när jag kom tillbaka så hjälpte jag Frida att klippa Kalle i huvudet. 5h efter jag åkte till stallet så åkte jag hem igen..

Idag har jag haft en välbehövlig TO-DO-DAY. Städat, tvättat och sop-sorterat! *jättespännande*

I helgen händer inget spännande vad jag vet (kanske lite stall?) och nästa vecka ska jag o F utnyttja Medleys erbjudande om en fri träningsvecka med start på söndag! Nu jäklar!!


Sooooommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar