fredag 7 januari 2011

Pinsam på City Gross

I onsdags var jag på Citygross och "storhandlade" kylskåpet ekade tomt efter julhelgerna och nyår så det behövdes verkligen fyllas på.. Handlade för lite över 600 kr, Andreas hade satt in pengar till mig så jag skulle kunna handla ordentligt så jag var ju tvärsäker på att det skulle finns pengar på kontot..

Kommer till självscanningskassan och får "köp nekas" i rutan och kommer på att jag tankade ett par liter innan så det borde saknas ca 50 kr, aja pinsamt tycker jag och går till kassören och ber honom plocka bort olivoljan och ketchupen från mitt kvitto - köp nekas endå.. "nähä? oj vad pinsamt, där SKA vara pengar" säger jag rodnande och knallar bort till bankomaten för o se vad som är fel. 200 kr fick jag ut! skäms jättemkt och plockar ut mjölk, hundmat, ägg, creme fraiche, paprika, ox-färs och knäckebröd och knatar bort till den manuella kassan istället. den snälla o förstående killen i scanning-kassan tar mina kassar och lägger tillbaka allt på plats i butiken igen..

Väl i den manuella kassan blir summan 260 kr *suck* får plocka bort ox-färsen och creme fraichen och håller på o sjunka genom golvet, denna kassörskan är inte lika trevlig och förstående utan suckar tydligt och rullar ögonen när jag ber henne ta hand om varorna jag inte ska ha..

SÅ jäkla surt! förbannad och ledsen över hela scenariot åker jag hem och kastar mig en lång stund i duschen innan jag kollar kontot vad som hänt.. jag hade lyckats övertrassera kontot i mellandagarna så den stod på -320 kr (varav 100 kr straffavgift för övertrasseringen).. alltså hade jag 280 kr kvar efter Andreas insättning..

All den goda (och nyttiga) maten jag hade handlat är frånvarande i kylen och all tid och stress över att gå o handla helt i onödan.. + att vi inte haft något vettigt hemma o äta så det har blivit omelett för min del 3 ggr på två dagar :p

Innan detta spektakel hade jag varit i stallet för att ta hand om Citrin och vi tog ett pass i ridhuset, första dressyr-passet sen den 16e november! har mest lullat runt barbacka i skogen sen dess o under i princip hela december har jag knappt varit där alls..

Det var hursomhaver roligt iaf, vi missförstår varandra dock hela tiden och det blir mest en kamp om vem som ska föregå vem i rörelserna eller vem som är mest obalanserad.. Jag har så väldigt svårt att hitta en motivation för något med denna hästen, men det är väl bara för att han inte är "min" och att jag har svårt att se någon långsiktigt med honom pga det..

Han är dock en pärla och roligt är det ju alltid även om motivationen till att göra något vettigt inte alltid finns där :)

Idag blir det ett nytt försök på citygross och jag har en faslig massa tvätt som behöver vikas o läggas in i garderoben.. Det är ungefär så spännande mitt liv blir om dagarna nuförtiden ;)

Nu är det dags för lunch, så jag går o äter lite ... omelett...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar