söndag 16 januari 2011

Igår var jag hos lilla C igen, Jeanetta är sjuk så jag passar på o vara där så mkt som möjligt ;) Det gick lika bra igår! eller ja, det går faktiskt bättre o bättre för varje gång! Vi tränade mkt på lydnad och att han ska ta hjälperna utan att hitta på en massa knasigheter.. galoppen var riktigt fin och rund och tillslut kunde jag samla honom till piruett-galopp med låg och rund nacke. han går bakom lodplan emellanåt men det skiter jag faktiskt i, hellre det än hög och spänd, det finns liksom inte mkt till mellanläge på den hästen :p

Idag ska jag o Frida till Medley för o utnyttja våran gratis-vecka på gymmet! ska bli mkt spännande! Jag har inte gym-tränat på typ eh, 8 år? Jag köpte ett snordyrt gymkort när jag gick gymnasiet och använde det kanske 10 ggr på ett år :p Sen dess har jag blivit lite avskräckt faktiskt, jag vet att jag inte utnyttjar det till max o då tar det emot att lägga pengar på det.. Nu känner jag mig lite motiverad iaf, jag har gått ner 2.3 kg sen nyår och har inte ätit godis eller läsk på 16 dagar! -ALLS!

Efter träningen drar vi ut till stallet och jag ska rida lite och har ni tur så ska Frida filma med sin kamera och då får ni se det sen! :)

På återseende! (om jag inte dör av ansträngning)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar