lördag 14 mars 2009

Borta bra men hemma ... ehm... bäst?



Då var man hemma från Spanien igen (nåja, har varit hemma ett par dagar men varit för lat för att blogga) Kom hem med en liiiiten bränna, gooda spanksa ostar, mina efterlängtade Bimbo-kakor och en häst! :D

Eller ja, hästen kommer om ca två veckor om besiktningen går som den ska! En liten Svart sak, ganska lik Rio - högställd och med mkt nacke. är dock lite bättre byggd exteriört än Rio. Han är 6 år gammal men oriden och obalanserad.. det råder vi snart bot på dock! :) ska bli så skoj att sätta tänderna i en ny förmåga!

Annars har det inte hänt så mkt under veckan, inga träningar iom hästarna har vilat medan vi var borta, men båda två har varity väldigt duktiga under veckan och gjort vad dom skulle, Feriante har varit jättefin under hela veckan!

Idag var det så fint väder så jag tog mig i kragen och åkte ut till stallet i tid så jag hann rida ut båda grabbarna! Rio fick gå långa rundan med mycket galopp och trav, vi höll friskt tempo hela vägen och skrittade i princip bara på dom delarna där det är asfalterat. Han fick galoppera ute i vattnet en runda också då det var lång-grunt och fint! När vi sen kom till Listorp-backen satte vi full fräs uppför och DET tyckte Rio var kuligt och bockade hela vägen upp ;) Han skötte sig annars exemplariskt hela rundan och jag satt tom av en gång för jag tappade mitt spö och när jag skulle upp igen var jag tvungen att sitta upp från betong-grisen och den var så läskig att han stod och skakade när han blev tvungen att ställa sig bredvid, men lydig som han är stod han still endå till tjockis-matte hade krängt sig upp igen :)På vägen tillbaka mötte vi Ariel utanför sin hage, hon stod utanför staketet och betade lyckligt, inte en skråma på hagen så hon har klättrat igenom - skitponny ;)

Feriante fick en ordentlig runda han också och vi höll friskt tempo ner till stranden och sen travade vi fram o tillbaka där några gånger och på vägen tillbaka blev han så pigg så jag fick inte stopp på honom riktigt innan det "djupa" kom så vi fick en ordentlig dusch båda två när vattnet tog emot :D han var iof redan blöt eftersom han hade gjort djupdykningar med huvudet i vanlig ordning! (Han gillar att dyka med huvudet under vattenytan och sen plöja fram, så han blir verkligen blöt från topp till tå ;))

Nu sitter jag o laddar inför mammsens 60-årskalas och ska precis hoppa in i duschen, sen tillbringas väl närmsta 2 timmarna med att försöka hitta något att ha på sig :D

Hejsvej!

2 kommentarer:

  1. Testing testing!!

    SvaraRadera
  2. Ja minsann, nu funkar det!!! Är det hästen på bilden du ska köpa??!

    SvaraRadera