torsdag 19 mars 2009

Halta hönan


Sitter här i soffan med Datorn i knäet och benet i högt läge.. *suck* Kom ivägen för en bakhov i eftermiddags och fick en smäll precis ovanför knäet, kändes rätt lugnt under träningarna (satt som publik denna veckan ;)) men när jag klev ur bilen hemma sen trodde jag att jag skulle börja gråta.. fy fan vad det gör ont. Ska bli intressant o se imorn vilka färg-skiftningar det blir ;)

Igår var det örn-träningar. Båda hästarna var helt underbara! Antes nya "matte" var med och kollade så då skärpte man ju till sig lite extra ;) Innan träningarna hade örn o monica med sig varsin häst för o få lite miljö-ombyte. Där kan vi snacka fina hästar! Örnies häst har jag sett innan från bekantskapen på mosslunda men monicas har jag inte sett innan, en stoooor fux-valack. *mums*

Feriante fick träna vidare på skolorna, att sänka rumpan och att komma upp med nacken lite, och att ta halvhalterna ordentligt i galoppen. Vi avslutade med att han fick gå riktigt rund och göra skänkelvikningar längs långsidan, både rättställd och "felställd". han var verkligen mjuk och loss!

Rio var riktigt fin han också, han har nog aldrig travat så fint som han gjorde.. lugnt och fint, inget stressande och vilade verkligen på steget.. åh vad det är ROLIGT när allt bara klaffar!! fortsatte med trampet lite till med örns hjälp och han fick till ett par rikigt fina steg.


Idag har jag tagit en runda ner till ängen med Rio och tänkte dressyra där lite, men där var rätt sankt och sen blev han spänd när Anja kom med chippe, eller rättare sagt när dom gick därifrån.. då tyckte rio att han ville också följa med till stranden ;) Så då ville jag inte ta fighten med honom och "tvinga honom" (ängen ska ju vara vår "fristad och ha lite omväxling på) till att arbeta så då red vi hem och fortsatte i pdocken. Väl där var han jättefin! samma lugna o fina trav som igår och vi satte tom ett byte från höger till vänster! :)

Feriante har varit med på hoppträningen idag med julia och dom var jätteduktiga :)

Har anmält mig och Rio till KM i dressyr nästa helg. Ska rida LB:1 och LA:1. skoj!

1 kommentar:

  1. Lycka till med benet, MMSa mig så att jag kan få se färgen *asg* ;D
    Själv blir det ridning i morgon med feber i kroppen, alltid en höjdare ^^

    SvaraRadera