söndag 1 mars 2009

Viva España!

Jag ska till spanien! Jag o agnete åker på en 4-dagarstripp till spanien för att kolla på hästar! Både till "oss själva" och till en kund. Ska bli skojjigt. Nu ska jag bara fixa fram en väska som rymmer både stövlar och packning och som inte överskrider gränsen för handbagage..

Idag har det varit en spekulant på feriante! Han har ju vilat i två dagar så jag förvarnade förvisso henne att han kunde vara lite pigg, när vi gick ner till ridhuset förklarade jag för henne att det händer alltid något på månsgård, dom är sååå vana vid bilar, hästar, hundar och trakt... *pang* Så var han i luften vilt fäktandes med frambenen för att Per hade lämnat taktorn på tomgång :p Pinsamt när man just står o säger att han är såå snäll.. Nåja, hon fick iaf se han allra sämsta sidor idag både i hanteringen och i ridningen.. Men hon verkade tycka om honom endå och han trivdes väldigt mkt med henne. Så nu håller jag tummarna!

Rio fick gå en sväng med Pessoan i ridhuset och var riktigt fin. Igår red vi en runda ner till vattnet och galopperade ute i det långgrunda vattnet, jag vet inte riktigt vem som blev mest blöt - han eller jag :D Jag o Liza skulle eg ridit ut en runda på chappe o Rio idag men Liza kunde inte förren kl 16 o jag var klar med Ante vid 13 så pallade inte hänga kvar i stallet i 3 timmar så jag åkte hem istället.

Var hos pappa igår och åt ankbröst med apelsinsås och klyftpotatis.. Det var det godaste jag ätit på läääänge! fruktansvärt gott! han är duktig min pappi på o laga mat!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar