lördag 21 mars 2009

HELG!

Idag har jag bestämt mig för att bara "chilla" och ha det mysigt. Jag har lovat mig själv att inte åka till stallet alls, har dock lite dåligt samvete eftersom föreningen skulle städa upp gården inför årets första pay&ride imorn. MEn jag kommer hata mig själv på måndag-morgon om jag inte tillåter mig själv ha en dag ledig.

Igår var en bra dag, var på gott humör hela dagen och inga större missöden! knäet repade sig själv under natten (till allas stora förvåning, några hade tom slagit vad om hur ont jag skulle ha på fre-morgon *hrmhrm*) det verkar som det bara tagit mjukdelrna, ett tjusigt blåmärke har börjat infinna sig nu iaf :D

Började gårdagen med att ge mig ut på en liten tur med Rio och Milo. Det var så störtskönt väder så kunde inte motstå tanken på att rida ner till havet.. Efetrsom jag hade skrivit på tavlan till Git att jag var ute på en "snabbis" så fick jag lägga det långa benet före och trava/galoppera en hel del iaf :p Och jag avskyr verkligen att galoppera i den spanska sadeln.. På vägen ner till starnden mötte vi en dam med 3 stora svarta okopplade hundar, hon såg oss dock på avstånd och lyckades valla in allihopa, Milo gick motvilligt fot men stannade lydigt vid min sida hela tiden! *duktig vovve* När vi väl kom ner till stranden verkade det som det var det mest naturliga i världen att bada för milo, han for ut sen stod han stilla i några sekunder och såg lite förtvivlad ut sen insåg han att det är nog inte riktigt badsäsong än! :D Rio traskade glatt ut i vattnet dock o vi tog en lugn och fin galopp i det långgrunda vattnet!

På Vägen hem stötte vi på ytterligae en stor svart lös hund, den la sig platt när den såg oss och sen fick inte ägaren den därifrån :p Milo var återigen duktig och stannade vid min sida. När hon väl fick hunden därifrån tog vi sats och galopperade uppför backen, buskul tyckte rio och satsade gärnet och hoppad emer eller mindre jämfota upp :p När vi efetre ett par 100 meter mötte nästa hund brast det för milo och slog dövörat till, som tur var så var det en snäll hund och en snäll ägare och han kom så fort han hade fått nosa collien lite i häcken, sen satte vi fart hemåt igen i friskt tempo. När vi var nästan hemma skrittade jag sista biten på lång tygel och hade då satt spöet under armen, då körde någon av inackorderingarna förbi (antingen Lena eller lotta, dom har likadana bilar) och jag vinkade glatt med armen uppsträckt *doh* Där flög spöet. O eftersom jag satt i den spanska sadeln med en för lång sadelgjord kunde jag inte sitta av, för då hade jag inte kommit upp igen... Milo glänste till ytterligare och bar hem det halva vägen tills vi stötte på en tjej som räckte det till mig. Ibland är han bra o ha den lille busen :)

Efter jobbet hjälpte jag Möllers igen med Stella, Denise har fått lunginflammation och får inte rida på några veckor. Så stella ska på boots-camp igen i smålands mörkaste skogar ;) Innan dess fick jag bli pilot för att få henne så rastad som möjligt innan avfärden. Red ut en sväng med Liza och julia. Ungponny, konvalecent och madde på en alldeles för stor fux-märr. Lyckat.

Det gick iaf bra och den som skötte sig bäst var faktiskt lite oväntat Goliath (ungponny) Han blev väl så ställd att han fick följa med ut på tur så han glömde bort att busa ;) Stella var dock inte sen på att åtgärda lugnet som infann sig och satte lite sprätt på min tillvaro. en smäll på näsan och en krossad trumhinna serverade hon mig innan jag lärde mig känna innan explosionerna och väjde innan hennes stora nacke kom farandes. Inga större missöden dock på hela rundan och vi kom hem levande och innan det blev mörkt! härligt att kunna rida ut fram till kl är 18.45 och inte ens behöva reflexer!

sommarn är inte långt borta nu!



Jag o Berend sommaren -06

3 kommentarer: