söndag 22 mars 2009

Pepino, evve och pay and ride!

Idag har jag hunnit med en hel del..

dagen började med att stå som domare på föreningens Pay&Ride, allt flöt på bra och vi hade många duktiga ryttare, hästar och funktionärer! Vädret kunde ju varit bättre men vafan, det var ju iaf uppehåll! Kl13 satte jag, agnete och julia i bilen och styrde kosan mot vallåkra och stuteri pepino som hade hingstvisningar idag. Väldigt roligt att se deras PRE´s och lita andra typer än våra egna. Gillade framförallt deras framtidslöfte - Razonado-Mac! Han kommer bli en mkt tjusig herre när han växt på sig lite! Vädret gjorde sig tillkänna och vi höll på att frysa häcken av oss trots ordentligt med kläder så besöket blev inte långvarigt..

Hos Pepino hade jag stämt träff med Evve och hon följde med hem till månsgård efter visningarna och fick prova rida Rio lite, han skötte sig rätt bra men blev väldigt spänd på utebanan så vi beslutade oss för att för att han skulle göra sig lite rättvis så gick vi ner till ridhuset. Evve verkade tycka det var roligt att rida honom och han var snäll mot henne, vi rider väldigt olika så det tog en stund innan hon hittade knapparna, men sen gick det riktigt bra! Jag slängde upp henne en liten sväng på alonzo också, han är ju lite annan typ och vi kunde återigen konstatera att han är det snällaste som gått i ett par skor, han är helt otrolig den hästen. Hon kunde konstatera att hennes egen är nånstans mittemellan dom två :p Evve tog lite bilder så slänger upp dom här ikväll eller imorn när jag fått dom av henne. :)

Nu ska jag laga lite mat och kolla på wipeout!

2 kommentarer:

  1. Wipeout är helt galet, man blir helt slut i kroppen av att bara titta på det :P spec de otränade som asar sig fram

    SvaraRadera
  2. Hej igen! Kul att du tittade in på min sida :) Månsgård - jamen där handlar jag ju ofta :o) Kul! Du, ett sådant där täcke som din hund har (goldenstripe) har ni sådana hemma eller är det någon man måste beställa? Är grymt sugen på ett XL till min schäfer (tror du att det kan passa)? Ha det så gott och lycka till med dina suuuperfina spanjorer :)

    SvaraRadera