fredag 6 mars 2009

nog fan ska det va nått!

Tror ni jag åker på praktförkylning No1!? Var på gränsen till att ringa och sjukanmäla mig imorse, men tog tempen och hade ingen feber (fast det kändes som det) så då bet jag ihop och åkte till jobbet iaf. Slog nog rekord idag! Mockningen av 4 boxar tog idag nästan mer än 2 timmar :p Lite ironiskt eftersom vi pratade igår om att vi skulle ta tiden på hur snabbt vi mockade och sedan slå ut det på antalet boxar..

Är iaf ledig i eftermiddag så ska åka hem till mammsen och tvätta det mest väsentliga till resan, det enda jag förberett inför resan är att putsa mina stövlar! har haft alldeles för mkt att göra denna veckan!

Feriante har varit en riktig pärla denna veckan! Han gick såååå bra på örn-träningen i onsdags, vi gjorde öppna -> rakrikta -> förvänd sluta. och han var så loss mot slutet att han var helt lealös.. Riktigt alert och pigg! sånna dagar man älskar honom till döden <3 Jag fick ett litet flipp och köpte ett ROSA schabrak till honom - Örn var INTE nöjd ;) Jag tyckte vi var skitsnygga i rosa schabrak och mina fina rosa dunväst ^^ Julia var med på hoppträningen igår och dom var skitduktiga båda två! Hoppas att Julia vill o hinner rida honom lite under helgen.

Rio skärpte till sig i onsdags, Örn red igenom honom ordentligt och förklarade hur jag ska gå tillväga med honom. Som alltid - mer konsekvent och nogrann i ridningen.. Att det ska vara så svårt! Han trampade också honom lite och fan vad fin han är "min" lilla häst! han blir läckrare o läckrare för varje vecka! Nu ska han få lite lugnare i en vecka med Git.

Wilma har sovit här inatt och det har gått jättebra! hon har inte väckt oss en enda gång och (inte mig iaf ;)) och har inte tassat runt som honom brukar. Hon somnade i Milos Puff och när jag vaknade låg jag som i ett skruvstäd mellan två snarkande Russlar :D

Nu är detta sista raden jag skirver innan jag kommer hem igen. Hasta Luego!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar