lördag 28 februari 2009

D*Ö*D

Veckan har gått.. äntligen helg tänker man och så är man totalt slut. Har legat i sängen halva dagen nu och måste pallra mig ut till stallet snart och få ut åtminstone en av hästarna på ridtur. är ju iof rätt lockande att rida ut en sväng på Rio.. det kan han behöva.

Igår var vi på karlslundsbadet med föreningen på årsmöte, skitkul! Jag, gunilla och liza flängde rundor som 10-åringar och åkte rutchkanor. Efter ett tag blev jag skinnflådd i häcken så då gav jag upp, Liza o gunilla flängde vidare :p Det var längesen man hade så skoj. Vi stannade längst av alla och slappade i bubbelpoolen den sistan halvtimmen - sååå gott! Välbehövligt för mina träninngsvärk kan jag säga!

Träningsvärken kommer då från torsdagen hoppträning, Rio har kommit in en andning där sprina är det roligaste som fiiinns.. ffa om det står ett hinder framför då går det fort! :D Vi var iaf bara två i gruppen och det var rätt skönt att man verkligen kunde få ordentligt med hjälp och det hjälpte verkligen, jag fick en lite aha-upplevelse och sen gick det som på räls. Jag måste lära mig att sluta rida dressyr framför hindret...

Örn-träningarna denna veckan har varit både bra och dåliga.. Feriante skötte sig jättefint! vi slipar vidare på skolorna och skänkelvikningar. Rio var inte alls på humör i onsdags och vi fick ge upp efter 15 min.. då var jag så kokt att det bara avspeglade sig på honom och där var den berömda onda cirkeln.. = lika bra att avsluta.

Ikväll ska vi hem till pappsen o Anne och käka lite middag med brorsan och Lova. ska bli nice..

Så, nu får jag ta mig i kragen och stressa iväg till stallet nudå.. fan att man ska vara så lat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar