fredag 3 september 2010

Energi-lös

Idag har jag varit och ridit på lilla gul, vi red ut en sväng och tog sen ett minipass på stubben, han var inte alls med mig och var sur och tvär och ville inte alls som jag ville. vänstervarvet gick han mest och tittade i stjärnorna och vek hela halsen åt höger. Eftersom jag hade reagerat på att han tuggade väldigt intensivt och nästan högg i bettet när jag tränsade honom så provad jag höja bettet ett hål på varje sida, det gjorde susen! Efter en liten diskussion blev han sen mjuk och fin och jobbade på bra utan att stressa upp sig och motarbeta, J säger att han haft mkt problem med tänderna och att det är dags för tandläkare så det är säkert där det ligger.. Jag har tyckt några pass nu att han varit ovillig i vänstersidan och det är ju inte omöjligt att han har något där som stör honom i munnen och att det hjälpte lite för honom när bettet kom i en annan position.. Vi får väl se imorgon om han känns bättre med bettet i den positionen redan från början.

När jag kom hem sen lade jag mig i sängen och tittade på Topmodel och ER sen somnade jag som en sten, har haft dåligt med energi dom senaste dagarna och idag kände jag mig påtagligt risig, undrar om det är en infektion på gång?

Skolan börjar ju på måndag och jag ser fram emot det jättemkt! ska bli skönt att få något vettigt att lägga tid och energi på och att få träffa lite nytt folk.. Sen nästa helg har jag bestämt mig för att åka ner till skåne för o hälsa på dom bästa och pussa lite på mina prinsar. Mamma flyttar tydligen den helgen också så får väl hjälpa till lite där :) Och plus i kanten så har Emma födelsedagsfest på lördagen så det lär bli en fullsmockad men trevlig helg!

Nu ska jag åka o hämta Andreas på jobbet och sen ska vi åka ner i stan för o se om vi hittar några tjusiga tavlor att ha ovanför soffan i vardagsrummet och kanske några fina ljusstakar eller liknande.

Här är en liten bild på citronen och han polare i hagen tagen imorse!

2 kommentarer: