lördag 4 september 2010

Tavel-helvete

Jag och Andreas körde ut till Alvesta idag för att försöka få tag i en snygg tavla o ha ovanför soffan i vardagsrummet.. Att det ska vara så förbannat svårt att få tag i en snygg tavla som inte kostar flera tusen?? Vi hittade en som var OK (inte alls så vi bara måååste ha den utan den hade funkat liksom) men den kostade över 3.000 kr.. Det känns inte riktigt legitimt om den inte är perfekt.

Vi hittade iaf en snygg hallspegel istället så den slog vi till på och det blev faktiskt ett riktigt kap när vi dessutom hade rabattkupong :p ska visa den sen när vi fått upp den på väggen, tydligen behövs speciella skruvar för att skruva upp den i gipsväggen.. När vi var på väg hem från Alvesta bestämde vi oss för att kolla om dom hade kvar tavlorna vi sett på gallerix för någon månad sen så vi körde ner till stan. Och jodå, dom fanns kvar och var dessutom nersatta ännu mer nu men vi kände inte riktigt för dom tavlorna heller så det slutade med att vi gick tomhänta därifrån. Jag har hittat en sida på internet som säljer superfina tavlor till riktigt bra priser.. tyvärr så har dom en ordergräns på 15.000 kr och det hade inneburit att vi vart tvungna o köpa 23 tavlor.. mm yeah right.

När vi kom hem smällde jag i mig en halv melon och sen begav jag mig till stallet. bestämde mig för att plocka med mig kandaret för o se hur han fungerade på det, och hittade mitt fina eskadron-schabrak i källaren också som för övrigt matchade dagens klädsel in i minsta nyans så det åkt med i bilen också.. man kan väl få se snygg ut i skogen om man skulle stöta på ett troll eller tyska blåbärs-plockare??

När jag kom till hagen stod Citrin och kalle läääängst ner i stora gräshagen och vinklade knappt ett öra när jag ropade så fick traska hela vägen ner för o hämta honom.. väl där nere hittade jag en passande sten så jag svingade mig graciöst upp i grimma o grimsaft o sen red jag helt enkelt tillbaka till grinden.. haha höjden av lathet (eller kanske en ursäkt att få vara lite ansvarslös och barnslig? ;)) tur prinsen är snäll! ♥

Jag klädde iaf på honom kandar och snyggaste schabraket, mer välmatchande par har nog aldrig småländska skogarna sett. Och sen gav vi oss återigen upp till stubben. Där var det full rörelse på fotbolssgolf-banan med vad jag gissar var någon slags student-kår eller liknande som glodde storögt när vi kom svassande förbi.. dom måste trott jag var dum i huvudet som var uppsnofsad till tänderna sådär mitt ute i skogen :p Iaf så gick passet riktigt bra! han var mjuk och arbetsvillig från första sekund och reglerbar åt alla håll.. skönt! vi tränade en hel del på övergångar och att vänta på mig och inte bekomma mig med egna beslut.. vi avslutade med lite galopparbete och samling mot piruetter och enkla byten. Och för skojs skulle ökade vi traven några ggr också, DET tyckte citronen var buskul och ökade allt han kunde! ingen tjusig ökad trav - utan mer älgkliv med näsan i backen :p Sen skrittade vi av en lång stund med rix fm i lurarna och styrde kosan hem mot stallet igen. krängde mig lika graciöst upp igen sen barbacka och red ner till hagen.

På vägen hem stannades det till på citygross på order av andreas - det ekade tomt i godis-skåpen hemma. det är ju ett måste till lördagsfilmen! Så nu har vi ätit god mat - rostad potatis och morötter och fläskkotlett *mums* ätit lite godis och tittat på Prince of Persia! (f.ö mkt bra film!) Nu ska jag ta en låååång dusch och sen blir det sängen och TV!

2 kommentarer:

  1. haha ja volvo är pålitliga :)

    vad kul att du har en blogg med förresten!! :D

    när jag var i stallet igår och kalle hörde mig så kom de i full galopp :)

    vad är det för något fält du rider på? :)

    SvaraRadera
  2. hmmm. men nu är jag nog förvirrad. vilka fält kan vi rida på?? vilket är det du har ridit på? var ligger det mer exakt om du kan förklara? :)

    SvaraRadera