tisdag 14 september 2010

Helgen i korta ordalag

Först vill jag bara berätta att Milo nu är opererad och ligger inlagd på växjö djursjukhus. OP har gått bra och han sköter sig (som vanligt) ypperligt. Det är alltid lika fruktansvärt att åka till djursjukhuset med honom, det har ju varit några ggr nu *suck* När man sitter i väntrummet och väntar på sin tur och en sköterska kommer ut och ropar hans namn får han total panik och skriker som han håller på o dö.. Det gör ont att se honom så panikslagen och sen är det pinsamt för folk glor ju som man håller på o dödar hunden! Han är iaf bandagerad tillfälligt för att svullnaden ska gå ner och imorgon eller på torsdag ska han få gips och sen efter ytterligare något dygn får han komma hem.. alltså tidigast på torsdag och jag håller på o avlida av saknad redan..

Lite roligare saker att berätta om är att jag har varit i skåne fre-sön och hälsat på vänner och familj!

Fredagen började med en lektion på morgonen och sen begav jag mig direkt ner till Helsingborg efter det med ett första stopp i en tavelaffär i helsingborg, hittade massor med fina tavlor men tyvärr blir det för dyrt med dom vi vill ha.. vi får helt enkelt spara lite till.. Efter det körde jag en sväng till gamla lägenheten där Frida bor nu för o se om vi hade mer som skulle plockas upp i källaren och lämna en nyckel till frida och givetvis en obligatorisk snackstund ;)

Sen körde jag ut till månsgård för och hälsa på mina pågar och allt folk där och sen körde jag en sväng till nyopererade gunilla och drack en kopp te, det blir en del att snacka om när man varit borta i 3 månader så jag fick slta mig själv därifrån för att ta mig ut till mörarp och cissi o Johnny där jag skulle tillbringa natten.. Återigen skvallrades det och fnissades långt in på natten, men vid 2-tiden fick vi ge upp och gå o lägga oss.. Jag fick äran att ha cissis katt - Bebis som sängkamrat ;) kl 11 vaknade jag av ömhetsbekännelser från Bebisen som ville hångla och sen efter ytterligare några timmar snack gav jag mig av ut till månsgård igen, jag hade fått frågan om jag ville rida Rio! det var jag ju givetvis inte sen att haka på så vi tog en lugn tur till stranden och tillbaka och det går inte att beskriva hur härligt det var att ha en rejäl grå nacke framför sig igen! ;)

På eftermiddagen gav jag mig ner till landskrona för o hälsa på mamsen och dumpa grejorna innan jag gav mig iväg till Emmas födelsedagsfest! Tillbringade natten hos mams och efter en god frukost och lite snack och kak-bakande körde jag ut till pappa för lite fika. Vi gick igenom mina saker som ligger på deras vind och fick med mig en hel uppsättning Solingen-bestick och en massa foton! på vägen tillbaka till rydebäck passade jag på o köra ut till dösjebro för och klämma lite på emilia och önders son som dom fick förra måndagen, helt underbart! bebisar är så klämgoa och jag fick äran att hålla i en lång stund :)


Var tillbaka i rydebäck vid 18 och fick äran att ta en tur till på min älskade prins! Fick återigen erbjudandet att ta upp honom till växjö, tyvärr hittar jag ingen stallplats till hingst här uppe och i dagsläget hade det inte varit möjligt.. när klockan var nästan 19.30 begav jag mig hemåt till växjö igen och hann pussa på min hund och min sambo i 20 min innan jag störtade i säng och vaknade månd morgon och då var båda borta.. alltså har jag inte träffat min hund mer än 20 min på 5 dagar...

Ni kanske förstår att jag var slut när jag kom hem? blir ju tyvärr en massa flängande när man är "hemma" så korta stunder och man vill ju såklart träffa så många som möjligt.. Och då blir det ingen kvalitéts-tid med någon..

Igår och idag har det sen varit lite skola och mkt slappande, tror jag kommer åka på en förkylning el dyl för idag mår jag inte bra och har legat framför tvn hela dagen och sovit mellan varven..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar