torsdag 9 september 2010

Igår var då första "riktiga" dagen på komvux, vår första lektion dvs.

Vi är 6 st som kommit in sent i terminen och har således missat en del av kursplanen, för att slippa läsa vidare på denna kursen efter jul så måste vi plugga in genetik själva.. Satte mig igår efter lektionen i skolans bibliotek och läste igenom kompendierna själv. Det var vansinnigt intressant och det är roligt att man tar in information på ett helt annat sätt än när man gick på gymnasiet.. Jag har dock fortfarande vansinnigt svårt för koncentrationen och kan komma på mig själv med att mitt i en text sitta o tänka på vad som ska lagas till middag på kvällen eller hur långt hår dom muslimska kvinnorna egentligen har under sina slöjor...

Tiden gick vääldigt fort och jag fick mkt gjort med hjälp av läraren som var på plats. Han hade dock lite svårt att hålla sig till nivån på kursen och gick gärna in på lite mer djupgående saker som egentligen är utanför kursplanen, men det var väldigt intressant och som han sa "Man kan aldrig lära sig för mkt"

Väl hemma fick vi äntligen lampan i hallen utbytt som målaren tog sönder för några veckor sen och när andreas kom hem lagade jag chili con carnen som jag aldrig gjorde häromdagen och sen åt vi framför ett avsnitt av pacific och sen rullade det på med två avsnitt till eftersom det bara var skit på TV..

Idag händer det inte mkt, jag är ledig på torsdagar.. Tanken är att läsa lite till i kompendierna, men jag vet inte om jag lyckas med något vettigt eftersom jag inte har någon bok än.. Mina höfter och mitt högra ben värker av någon anledning jättemkt och jag fick gå upp inatt för att ta smärtstillande för att kunna somna om.. Har en känsla av att det hade varit skönt att åka och simma och sen ta en relax i ett varmt bubbelbad.. Får se om jag hinner med det sen när andreas kommer hem med bilen, ger mig inte på att cykla dit när benet är som det är, tänk om jag inte tar mig hem igen :p

Jag ligger och grunnar på om jag ska åka ner till helsingborg i helgen eller inte.. jag har eg inte råd, men det hade varit väldigt skönt att åka ner och träffa familjen och vännerna..

1 kommentar:

  1. va kul att de känns bra i skolan ändå! jag pluggar också nu här i dagarna samtidigt som jag laddar för tävlingen på söndag. tenta på måndag sen, uff!

    angående mitt inlägg så vill jag alltså praktiskt och teoretiskt veta EXAKT hur det går till när man importerar/exporterar hästar, och om det skiljer sig mellan olika länder... vi gör ett projektarbete om det nämligen :) så nån ny häst är inte på gång :) även om det också hade varit kul förstås :D

    SvaraRadera