torsdag 2 september 2010

Vandrande pinne?

Milo ska stelopereras nästa måndag, veterinären tror att det kommer hjälpa honom jättemkt. Han kommer få nedsatt rörlighet i sitt ben men han kommer i allafall inte ha ont! och det är ju faktiskt huvudsaken! Det var verkligen vad jag behövde höra, jag fasade för att hon inte skulle kunna göra något och bara säga att han får gå på smärtstillande livet ut, och det tycker jag inte är värdigt för honom..

Jag hoppas nu att han kan följa med till stallet och gå långpromenader som vanligt igen om ett par månader, det går inte med ord och beskriva hur mycket jag har saknat det! En sten har fallit från mitt hjärta!

Efter vi hade varit hos veterinären följde jag med Micka ner till urshult för att få en tur på lilla Hexagon, vi skrittade ut en sväng i skogen och avslutade sen med ett mini-pass på banan. Micka rider väldigt annorlunda än vad jag gör och därmed är Hex skolad på ett annat sätt än jag är van vid, det var en intressant upplevelse och det tog verkligen fram alla brister och svårigheter man har. Det är nyttigt att få rannsaka sig själv ibland och verkligen få sina svagheter kastade i ansiktet.. dagens uppenbarelse - Jag måste träna min vänstersida och bli liksidig. Jag misstänker att jag är sned utav bara helvete och skulle nog må gott av att gå o bli "tillrätta-knakad" Detta har jag tänk i många år men har aldrig blivit färdig till det, det blir bara så extremt påtagligt nu när man verkligen har noll styrka, balans och koordination..

Imorgon och på Lördag har jag hand om lilla gul, så tanken är att rida ut en sväng imorgon och sen ett dressyrpass på stubben på lördag om underlaget tillåter.

Här kommer en bild på Micka och hennes jättefina NSV-hingst Herkules (ursäkta att jag hänger ut er Micka men jag tycker ni är så fina! ♥)

1 kommentar:

  1. Det gör absolut ingenting! Han är fin, min adhdprins ♥

    SvaraRadera