tisdag 7 september 2010

Första dagen på Komvux!

Idag var ju då som sagt första dagen i skolan.. hade en lektion - Naturkunskap! verkade vara bra klasskamrater och en bra lärare.. Nu måste jag bara få tag i böckerna som krävs för kurserna hyfsat billigt.. vill inte lägga hur mkt pengar som helst på böcker. Skulle jag köpa allt nytt på adlibris så hade det brakat loss på ca 1300:- Det hade jag kunnat fylla mkt viktigare hål med ;)

Blev nästan lite besviken över schemat, vi har 4 lektioner i veckan, jag hade behövt betydligt mer lärarledda lektioner.. jag har så fruktansvärt dålig självdisciplin så att plugga på egenhand är väldigt svårt..

Annars har jag varit duktig och damsugit vardagsrummet, städat badrummet lite halvhjärtat, städat köket, vikt och sorterat tvätt och hängt in och kört ett pass Zumba!

Jag blev inspirerad av Natalja och tänkte skriva ner min "häst-historia" med massor med bilder! Den är dock låååång och med massor av hästar som kommit och gått genom åren så det lär ta lite tid...

Nu väntar jag bara på att min kära sambo ska komma hem med en mat-kasse så jag kan sätta igång med maten - ikväll blir det chili con carne med ris!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar