onsdag 29 september 2010

ojdå

Tiden går fortare än man tror, måste få in detta som en rutin, inte helt lätt när man har för mkt tid ^^

Det har inte hänt sådär jättemkt.. Var och kollade på Frida och Kalle när dom var och tävlade LB:3 på VRK i söndags. Dom var duktiga, Kalle hade nog lite ont i magen dock för han knep och krystade hela tiden under ritten och tapppade koncentrationen vilket gav en del missar.. Fotade men har inte haft lust och kolla igenom bilderna.. får nog ta tag i det nu..

Efter tävlingen så åkte jag direkt ut till Citrin och vi red ut en låång runda barbacka.. han var superpigg och jättemjuk och fin! Allt gick fint i alla gångarter utom ett litet missöde när vi red förbi en gård som har 3-4 st beagles i hundgård. Såg dom inte först och tänkte att vad skönt o slippa dom.. men icke.. preeeecis när vi var jämsides med hungården for dom ut från sina kojjor och började skälla! Citrin höll på o få en hjärtattack och jag var bara några millimeter från att käka grus ;) Nu har jag haft träningsvärk i benen i flera dagar efter det :p

Skolan går OK, hade prov i fredags och fick godkänt, tycker det var duktigt eftersom jag läst in 7 veckors kursmaterial på knappt 2½vecka :)

Jag har fått en ny liten "kompis" som håller till på skolan, en liten ekorre som bor i en stor ek precis utanför ingången. höll på o krocka med den häromdagen och när den var bara några decimeter från mina fötter insåg den att jag stod där och frös - med en STOR nöt i munnen. Sen stod vi där och fånglodde på varandra i flera sekunder innan den vaknade ur sin trans och rundade mig med en snygg båge och traskade vidare till sitt lilla nöt-förråd och grävde ner nöten :p sen tog den en omväg tillbaka till trädet och tog en ny nöt :) Har sett den flera ggr sen dess, så söt!!

Jag har såklart lärt känna en massa trevliga riktiga kompisar också på skolan och det känns skönt att man inte är helt ensam i "stora" staden längre :)

Imorgon ska jag på möte med Lernia bemanning som ev hade ett jobb att erbjuda mig, jag tyckte det lät lite fel bara för det var i ljungby och det är ju en bit o köra varje morgon?? 6 mil enkel resa.. det handlade iof bara om samanlagt 4 veckors arbete, men det känns inte som det är värt det? alla pengar lär ju gå till bensin?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar