söndag 19 september 2010

Helgen är över


Jahapp, det var den helgen det..

Det har inte varit en aktiv eller händelserik helg, vädret har varit piss och plånboken tom..

Hade Citrin Fredag och Lördag, på fredagen var vädret riktigt tråkigt när jag körde dit så bestämde mig för att rida i ridhuset, det gick sådär.. han var riktigt pigg och tittig på vägen dit och i arbetet blev vi okoncentrerade och överambitiösa så hälften av tiden var vi ovänner och hälften gick riktigt bra. Vi tränade mkt på skolorna, övergångar (mest här vi bråkade) och lydnad. Körde diagonalslutor i både galopp och trav, i galoppslutorna blir han dock väldigt stressad när man närmar sig väggen.. vet inte om det beror på att någon lärt in byten från den positionen (han blir förtvivlad och stressad om man försöker sig på byten) eller att jag spänner mig inför en övergång iom tiden blir så knapp när väggen sätter stopp.. blaha blir det iaf.

Tränade på övergångar också och där brukar vi vara lite oense om huruvida man ska slå sig fri från ramen i övergångarna trav -> skritt, nu var det tvärtom övergångarna skritt-> trav/galopp som inte fungerade alls utan han bara sladdade rundor och vart allmänt förvirrad. fick ge upp det rätt så fort, jag har en tendens att bli frustrerad och irriterad när sånt händer som jag inte har en (för mig) uppenbar förklaring till. Numera har jag dock lärt mig att sluta och göra något annat när det blir så.. iaf för det mesta ;) skolorna satt dock väldigt fint och han var lätt för skänklarna och lätt att ställa igenom och flytta på. Precis när vi skulle rida hem öppnade sig himmelen och vi var båda dyngsura när vi kom hem..

På lördagen Red jag ut med några av tjejerna i stallet vi tog en lite längre runda och var iväg i ca 1,5 h.. som vanligt skötte sig citrin strålande hela vägen. Mot slutet av rundan hamnade jag och vincents medryttare på efterkälke och det tyckte citrin var jobbigt och när dom andra hästarna försvann runt kröken gick han upp i passage och sen var det lögn o försöka skritta alls resten av biten.. haha han är rolig lilla gul :) Efter stallet blev det dags för slutspurten av Pacific och vi inledde en ny beroende-framkallande serie True blood. Jag var högst skeptisk i början men fy fan vad bra det är!

Idag har vi inte gjort så mkt mer än skruvat upp lite hyllor i vardagsrummet och sovrummet och såklart varit och röstat. Milo fick följa med och sitta i bilen medans vi röstade så fick han också komma ut på äventyr.. han får ju inte gå några prmenader så han blir trött utan får nöja sig med trädgården.. så att få komma ut o åka bil var väldigt uppskattat :)

Har lite strul med skolan och det blir nog lite ändringar i planerna, men mer om det någon annan dag, eller efter nästa fredag när jag haft möte med min studievägledare!

2 kommentarer:

  1. vilken söt bild på grabbarna grus :D

    sv: det verkade bara va en kattunge kvar där. han hade väl fått va hemma hos nån en natt men nu i sadelkammaren igen... får äta kattmat istället. stackars liten som blir övergiven sådär av sin mamma :(

    SvaraRadera
  2. du tar verkligen jättefina bilder! Hittade till din blogg genom facebook =)

    SvaraRadera