söndag 15 februari 2009

Boring day.

Totalt händelselös dag. Jag o älskling har varit duktiga dock och storstädat lägenheten. Torkat kyl o frys och alla skåpsluckkor osv.. skitkul..

Vera ringde innan och berättade att Rio varit på vift idag :p han hade kommit mellan henne och dörren när hon skulle ta av grimman så han sprang ut på "framsidan" och showade loss där lite. Sen stannade han snällt och lät sig fångas in och följde lydigt med in i boxen :p han skulle ju bara visa upp sig lite ;)

Jag och Liza sitter på msn o snackar om alla hästar som varit lösa på månsgård under åren..

När Midas sprängde linorna i gamla padocken och sprang på landskronavägen, han satte sig slutligen i ett staket precis innan järnvägen.. det var ett under att han kom undan utan en skråma!

Eller när Feriante kom till månsgård och skulle släppas i hagen första dagen och han tyckte att "vadå gå fint brevid dom här människorna? jag går väl på egna äventyr!" Det enda jag hörde var agnete o gunilla skrika "släpp inte grimskaftet".... ellerhur... :D

Eller när någon släppte ut berend en morgon i en hage där andra grinden stod öppen och han stod o väntade på fernie utanför stora porten.. Hon sprang nog av sig halva sommarbetes-magen den dagen :p

Andra hästar som jag jagat runt månsgård är nikita som hade en förkärlek till att tvärvända i grindhålet, Ebba som sprang genom staketet första dagen och la sig raklång på Landskronavägen, Adam som tröttnade på livet och kollade läget borta på macken, adam igen som tröttnade på hagen och sprang in i sin box, Vincent som hängde på adam men som tyckte det var en dum idé att gå direkt in så han tog en omväg via plattan o la sig raklång där. Danilo har jag varit o hämtat hos hugossons en gång och på köpet en helena som var arg som ett bi.. Danilo hade tyckt att busken som dök upp bortanför containern vid nybygget hade varit döööö-farlig :D

Tänk så mkt man har upplevt och hunnit med, och endå har det aldrig hänt någon riktigt allvarlig olycka vad jag kan komma på *peppar peppar*


Tacksam

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar