onsdag 11 februari 2009

Onsdag = träning!


Jag slapp illamåendet på morgonen idag! Så det stämde nog ganska så bra med att det var penicillinet som var boven i dramat, insåg ju att det skulle tas i samband med måltid ;)

Idag har jag varit o simmat med Milo, han var duktig och fick simma rätt så länge.. Tillslut blev han nog lite trött på det och försökte vända i vattnet och gjorde en ofrivillig kullerbytta :P men han verkade inte ta det allt för hårt utan simmade vidare.. Vi fick även med oss en balance-board hem som han ska balansera på i 15-20 sek-intervaller nån gång om dagen. Ska bara hitta en bra lösning så den inte blir så hal.. Nån som har ett tips? (För er som inte vet så går jag o Milo på Rehabilitering på djursjukhuset en gång i veckan för hans ligament-skada)

Hann bara med en häst på örn-träningarna idag, var ensam i butiken så kom inte därifrån förren kl 18. satt till häst 18.07 ;) inte illa pinkat va? Rio var lite hingst-trock idag, men som vanligt var han inte så svårövertalad och tillslut gick det riktigt fint! Jag har fått läxa nu att vara mer nogrann och fullfölja alla övningar och inte "nöja" mig. Samt att inte låta honom gå utanför "ramen" om han inte accepterat det jag vill ha igenom först. Inga pauser innan han förtjänar det *pust*

Det blev ofrivillig vila för fjanten idag också och jag har dåligt samvete över det.. Men nu är tanken att Rio ska få lite lugnt några dagar så får ta mig i kragen och göra nått vettigt med fjanten istället.

Ingen hoppträning imorn, lite trist hade sett fram emot att få komma igång med hoppningen igen.. menemen - nya tag nästa vecka istället.. kanske hoppar lite i helgen istället om jag hinner o orkar.

over and out

Följ min blogg med bloglovin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar