lördag 14 februari 2009

Hoppning med Rio!


orkade inte ens öppna datorn igår så det blev inget bloggande då :p hände iof inget överdrivet roligt.. Förutom att jag o ante hade lite lajbans i ridhuset med den spanska sadeln :p knäppte loss tyglarna efter ett tag också och red utan! han skötte sig fint utom ett liiitet missöde på en långsida när han skvätte upp grus på sargen och började bocka :p Tur han är lyhörd så jag fick stopp på honom :D

Idag har jag haft kunder på Ante från Landskrona, han skötte sig fint och jag hoppas dom tyckte om honom.. Sen fick jag stressa in med honom i boxen och springa o öppna butiken, Har sålt bra idag! folk har redan börjat fråga fetr krukor och jag har tom sålt en hel del denna veckan, kul!

Efter stängningsdags kom jag underfund med att jag ville hoppa och sagt och gjort så passade vi på när hinderna stod framme, Rio som hade vilat var riktigt pigg och gjorde för första gången ett glädjeskutt under ryttare :D Lite kul o se att han har det i sig.. Han var dock inte så svår att få ner på jorden igen och sen skötte han sig exemplariskt! Vi hoppade en oxer på hela 90cm! (bildbevis kommer så fort jag lyckas vara online på msn samtidigt som jenny) strongt jobbat tycker jag för en häst som inte hoppat så mkt i sitt liv och en ryttare som eg har höjdskräck :D


Tänk vilken tur jag har som inte kommer ihåg någonting efter olyckan i julas.. då hade jag förmodligen aldrig satt mig i en hoppsadel igen.. och kanske hade det tagit mkt längre tid att komma upp på ryggen igen över huvud taget. Innerst inne är jag faktiskt en mespropp. Fast om det inte hade varit för Feriante hade jag antagligen fortfarande tyckt att 40-50 cm var lagom stora hinder att hoppa, herregud för ett år sen tyckte jag en oxer på 60 cm var fruktansvärt skräckinjagande!

Nu ska jag gå o nanna, och längta efter torsdagen hoppträning! :)

puss o kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar